W połowie lutego 2022 roku odbyła się kolejna, już 62. Sesja naukowa Konferencji Ochrony Roślin IOR – PIB w Poznaniu. Lively po raz drugi zajęło się organizacją wydarzenia od strony techniczno-deweloperskiej.
62. Sesja naukowa IOR
W dniach 16-18 lutego2022 roku miały miejsce wykłady i debaty z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwa Edukacji, wielu towarzystw uprawy i ochrony roślin, prasy tematycznej i producentów środków ochrony roślin. Organizatorem konferencji był Instytut Ochrony Roślin w Poznaniu, który już po raz drugi zdecydował się powierzyć nam produkcję wydarzenia online.
W tym roku, oprócz zajęcia się techniczną obsługą audio-video i streamingiem, Lively odpowiadało za zaprojektowanie i zakodowanie strony internetowej wydarzenia. Serwis zawierał wszystkie informacje i aktualności odnośnie konferencji oraz panel rejestracyjny dla uczestników.
Szybka reakcja na zmieniające się wymagania i obostrzenia
Konferencja od początku była planowana w wersji hybrydowej. Część osób miała uczestniczyć stacjonarnie w Poznaniu, pozostali mieli połączyć się zdalnie. Strona internetowa, harmonogram, plan konferencji online zostały poczynione, jednak pandemia koronawirusa mocno pokrzyżowała plany i zamknęła możliwość bezpiecznego przeprowadzenia konferencji w formie hybrydowej.
Reakcja Lively na decyzję organizatora o zmianie formuły z hybrydowej na 100% online była natychmiastowa. Strona internetowa została zaktualizowana, a panel rejestracyjny odpowiednio zmodyfikowany.
Finalna forma wydarzenia była podobna do poprzedniej sesji: wystąpienia odbywały się w dwóch niezależnych salach, gdzie prelegenci mogli wygłaszać swoje wystąpienia na miejscu lub zdalnie. Całość była transmitowana na specjalnie przygotowaną platformę eventową oraz na media społecznościowe Instytutu Ochrony Roślin. W czasie konferencji zostało wygłoszonych 65 referatów, przygotowanych zostało 94 prezentacji w ramach sesji posterowej, a wszystkich zaprezentowanych treści było aż 321…
Online = 100% korzyści
Warto zaznaczyć, że początkowo organizatorzy zakładali frekwencję na poziomie 500 uczestników. W trakcie przygotowywania wydarzenia okazało się jednak, że konferencja cieszy się znacznie większym zainteresowaniem. Finalnie zarejestrowało się ponad 1 000 uczestników, a czynny udział w konferencji wzięło niemal 800 z nich. Bardzo dobrze pokazuje to, jaką siłę i możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców dają konferencje online.
Statystyki
Statystyki eventu online:
- Czas trwania: 3 dni
- Sesje posterowe: 94
- Wykłady: 65
- Uczestnicy: 1 000
- Prelegenci: 77
- 100% online