Konferencja prasowa w świecie wirtualnym
Konferencja, którą agencja Yellowcups przygotowywała dla swojego klienta reprezentującego markę margaryny Rama, przeprowadziliśmy na platformie Microsoft Teams. Agenda zawierała kilka prezentacji live oraz sesję pytań i odpowiedzi, które udzielali połączeni z kilku miejsc prelegenci.
Zorganizowaliśmy połączenie live z prelegentami po stronie klienta. Dołączyć do niego mogli tylko zaproszeni goście, którzy wcześniej potwierdzili udział w wydarzeniu, tylko oni dostali link do dołączenia do wirtualnej konferencji prasowej. Prowadząca konferencję prasową online dbała o to, by wszystkie pytania były zadane i każdy dziennikarz mógł dostać odpowiedź dotyczącą produktu.
Komunikacja konferencji prasowej online
Jak każda konferencja prasowa, tak i ta dla marki Rama zaplanowana została wcześnie. Przygotowaliśmy mailingowe zaproszenie oparte na identyfikacji wizualnej wydarzenia. Wiadomości zostały rozesłane zaproszonym na konferencję gościom, a udział w wydarzeniu był możliwy po potwierdzeniu swojego udziału.
Platforma do konferencji prasowej online
Na potrzebny konferencji skorzystaliśmy z popularnej platformy microsoft Teams. To pozwoliło dziennikarzom w łatwy sposób połączyć się online i uniknąć kłopotów technicznych. Dla osób, które nie znały tego narzędzia przygotowaliśmy krótki tutorial z grafikami ułatwiającymi korzystanie i udział w wydarzeniu online.
Lively
Naszą pracę nad konferencją prasową online rozpoczęliśmy od przygotowania zaproszenia dla dziennikarzy. Drugim ważnym elementem był wybór platformy. Przy wyborze narzędzia głównie zależało nam na tym, żeby było one proste w obsłudze, miało możliwość udostępniania prezentacji i obsłużyło sesję pytań i odpowiedzi, która jest tak ważna w czasie spotkań z dziennikarzami.
Przed wydarzeniem wysłaliśmy tutorial do wszystkich prelegentów, zadbaliśmy również o próby techniczne jak i takie z przejściem po całej agendzie. Realizacja w 100% live była wzbogacona o plansze z logotypami klienta. Podczas całej realizacji byliśmy połączeni na drugim kanale z organizatorką od strony klienta.
Statystyki
Statystyki eventu online:
- Ilość osób: 40
- Platforma TEAMS
- 100% online
- Czas trwania: 1h