Comarch Partnerstwo 2020
Podczas konferencji Comarch Partnerstwo 2020 prezentowane były najnowsze rozwiązania i aplikacje, które spółka chce oferować swoim partnerom biznesowym. W czasie wydarzenia został podsumowany poprzedni rok, przedstawiono wyniki i ewaluację działań firmy. Ważnym elementem była też gala z wręczeniem nagród dla najlepszych partnerów.
Wszystkie prezentacje pokazywane w czasie konferencji zostały wcześniej nagrane na terenie krakowskiej siedziby Comarch. Wystąpienia realizowane były z showroomu, sal konferencyjnych, ale również na świeżym powietrzu, gdzie wykorzystaliśmy drona. Dla urozmaicenia w postprodukcji dodaliśmy przestrzenne animacje na materiały video. Całość konferencji emitowaliśmy na platformie PINE, gdzie każdy uczestnik mógł umówić się na bezpośrednie spotkanie z innymi, a sponsorzy mieli możliwość zaprezentowania swojej oferty w wirtualnej strefie expo.
Całość konferencji przeprowadziliśmy online, uczestnicy mogli komentować i rozmawiać z prelegentami podczas transmisji. Umawiać się na spotkania między sobą i dzielić się wrażeniami z konferencji na social wall’u.
Komunikacja przed wydarzeniem - 2 trailery konferencji
Komunikacja i promocja wydarzenia odbyła się dużo wcześniej. Na jej potrzeby zrealizowaliśmy 2 zapowiedzi konferencji w formie wideo. Pierwsza w nich nagrywana na greenboxie nawiązywała do wydarzeń organizowanych rok wcześniej, wykorzystaliśmy grafiki i zdjęcia przypominające uczestnikom jak było fajnie. Drugi trailer zapowiadał już konkretne tematy i prelegentów edycji 2020, był zmontowanymi kilkoma wypowiedziami nagranymi na terenie firmy wzbogaconymi animacjami multimedialnymi.
Platforma do videokonferencji
Do realizacji wydarzenia wykorzystaliśmy platformę PINE, bezpieczną pod względem transmisji i dającą wiele opcji komunikacji między uczestnikami, organizatorami i prelegentami. Platforma umożliwiła nam transmisje z kilku scen konferencji jednocześnie.
Strefa expo
Comarch Partnerstwo 2020, to także przestrzeń dla sponsorów wydarzenia. 6 najważniejszych firm sponsorskich konferencji miało swoje stoiska w wirtualnej strefie expo przygotowanej na platformie PINE. Każda z firm miała możliwość przeprowadzenia prezentacji live, rozmów z gośćmi, puszczenia zapętlonych materiałów video czy też wgrania oferty, którą uczestnicy mogli pobrać na swoje urządzenia.
Gala rozdania nagród
Galę rozdania nagród na potrzeby konferencji Comarch nagraliśmy w technologii greenbox, dodając do tego łączenia live z laureatami. W efekcie „na obrazku” uczestnicy konferencji widzieli, jak prowadzący rozmawiają z laureatami, którzy pojawiali się wirtualnie tuż obok nich. Uzyskaliśmy efekt znany z wielu telewizyjnych programów informacyjnych. Zapowiedź każdego zwycięzcy poprzedziła krótka animacja i jingiel muzyczny. Osobami prowadzącymi uroczystość byli dwaj pracownicy Comarchu.
Lively
Naszą pracę rozpoczęliśmy od przedyskutowania charakteru i celu eventu. Chcieliśmy, by wynikła z niego koncepcja wydarzenia i sposób realizacji. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na wcześniejsze nagranie wszystkich materiałów. Następnie przeszliśmy do pracy koncepcyjnej nad scenariuszem wydarzenia i co za tym idzie scenariuszem nagrań.
Szczególnie istotny był dla nas początek konferencji - wystąpienie właściciela Comarch i zaraz po nim głównego dyrektora firmy. Postawiliśmy na zróżnicowane plany zdjęciowe z wieloma elementami multimedialnymi, co sprawiło, że wystąpienia były przyciągające i oryginalne. Równocześnie pracowaliśmy nad wizualną oprawą konferencji, animacjami multimedialnymi, logistyką nagrań, wirtualnym studiem na greenboxie, by spiąć to w jedną przyjemną w odbiorze i bogatą merytorycznie całość.
Przy wystąpieniach, których celem było pokazanie produktu postawiliśmy na wystąpienie prelegentów w przestrzeni wirtualnej, gdzie okno prezentacji było najbardziej eksponowane i co umożliwiło nam na etapie postprodukcji wmontowanie do prezentacji materiałów video oraz kręconych live krótkich ujęć przechodzenia prelegenta po prezentowanym systemie. W kolejnym etapie przygotowaliśmy Platformę PINE.
Ułożyliśmy menu, wprowadziliśmy prelegentów, opisy wydarzenia, grafiki, zdjęcia oraz stworzyliśmy strefę expo, która była uzupełniana przez sponsorów konferencji. W ostatnim etapie zaprosiliśmy gości na platformę wysyłając tutorial jak się na niej poruszać. A po wydarzeniu przygotowaliśmy i wysłaliśmy klientowi statystyki uczestnictwa w evencie.
Statystyki
Statystyki eventu online:
- Ilość osób: 550
- Platforma: PINE
- 100% online
- Czas trwania: 2 dni