Placeholder
Gala wręczenia nagród to nie tylko doskonała okazja do budowania wizerunku firmy, ale też super pomysł na zaangażowanie i nagrodzenie pracowników. Ze względu na trwającą pandemię, ekologię oraz koszty warto rozważyć organizację wydarzenia online. A w onlinie również można zaskoczyć i być blisko wygranych!
Gala wręczenia nagród online: jak zorganizować?
Przeniesienie wydarzenia do świata online wcale nie musi oznaczać rezygnacji z atrakcyjnych punktów programu. I nie musi być trudne! Nawet, jeśli w momencie gdy czytasz ten artykuł, gala rozdania nagród online wydaje Ci się nie do zrealizowania, z naszego poradnika dowiesz się jak to zrobić krok po kroku.
1. Zastanów się, kto jest odbiorcą wydarzenia i jaki jest jego cel
- Pracownicy? Zaproś na galę wszystkie zatrudnione osoby w charakterze uczestników. Poczują się docenieni, wyróżnieni i przekonają jak wspaniale jest dostać taką nagrodę. Benefity, przyjemności i “chwila na scenie” - Twoi pracownicy z pewnością długo będą wspominać ten wieczór.
- Osoby spoza firmy i partnerzy? Wówczas gala rozdania nagród staje się potężnym narzędziem do budowania wizerunku. To znakomita okazja do zaprezentowania wyników współpracy oraz budowania jeszcze lepszych relacji z kluczowymi partnerami.
2. Prowadź komunikację z uczestnikiem
- Spójną! Od samego początku! Zadbaj o to, by nie było tu przypadków– począwszy od layoutu i projektów graficznych, a skończywszy na sposobie komunikacji.
- Zachęcającą! Zaangażuj uczestników i nie wykładaj od razu wszystkich kart na stół. Wciągnij ich do zabawy – stopniowo zdradzaj szczegóły i zaskakuj poszczególnymi elementami programu. Podziel się informacją kto będzie prowadził imprezę, a kto zostanie zaproszony jako gość specjalny. Pozwalamy głosować na poszczególne elementy wydarzenia – tworzymy jedną kategorię, w której głosują widzowie, po kolei zdradzamy szczegóły przebiegu, mówimy o specjalnych zaskoczeniach, które na nas czekają.
- Konkretną! Poinformuj gdzie odbędzie się gala. Jeśli na platformie – wyślij tutorial pomagający w poruszaniu się po narzędziu online, jeśli potrzebna jest rejestracja – poproś o nią wcześniej. Zrób wszystko aby w dniu wydarzenia uczestnicy byli już oswojeni z narzędziem, za pośrednictwem którego odbędzie się gala.
3. Zadbaj o oprawę graficzna i multimedialną
- Stwórz wyraźny motyw graficzny wydarzenia, który nie tylko będzie elementem atrakcyjnym wizualnie, ale też pozostanie do wykorzystania w czasie kolejnych edycji.
- Zadbaj o scenografię podkreślającą charakter imprezy. Jeśli planowane przez Ciebie wydarzenie odbędzie się w formie hybrydowej lub w studio – dobrze przygotowana scenografia doda powagi i wyeksponuje miejsce, w którym dokonasz prezentacji nominowanych i wygranych.
- Przygotuj multimedia, które utrzymają uwagę widzów i pozwolą na atrakcyjne zaprezentowanie nominowanych i laureatów. To szczególnie istotne jeśli Twoje wydarzenie będzie miało charakter 100% online.