Organizacja gali wręczenia nagród online
8 kroków do stworzenia wieczoru, który będzie na ustach wszystkich!
Gala wręczenia nagród to nie tylko doskonała okazja do budowania wizerunku firmy, ale też super pomysł na zaangażowanie i nagrodzenie pracowników. Ze względu na trwającą pandemię, ekologię oraz koszty warto rozważyć organizację wydarzenia online. A w onlinie również można zaskoczyć i być blisko wygranych!
Gala wręczenia nagród online: jak zorganizować?
Przeniesienie wydarzenia do świata online wcale nie musi oznaczać rezygnacji z atrakcyjnych punktów programu. I nie musi być trudne! Nawet, jeśli w momencie gdy czytasz ten artykuł, gala rozdania nagród online wydaje Ci się nie do zrealizowania, z naszego poradnika dowiesz się jak to zrobić krok po kroku.
1. Zastanów się, kto jest odbiorcą wydarzenia i jaki jest jego cel
- Pracownicy? Zaproś na galę wszystkie zatrudnione osoby w charakterze uczestników. Poczują się docenieni, wyróżnieni i przekonają jak wspaniale jest dostać taką nagrodę. Benefity, przyjemności i “chwila na scenie” - Twoi pracownicy z pewnością długo będą wspominać ten wieczór.
- Osoby spoza firmy i partnerzy? Wówczas gala rozdania nagród staje się potężnym narzędziem do budowania wizerunku. To znakomita okazja do zaprezentowania wyników współpracy oraz budowania jeszcze lepszych relacji z kluczowymi partnerami.
2. Prowadź komunikację z uczestnikiem
- Spójną! Od samego początku! Zadbaj o to, by nie było tu przypadków– począwszy od layoutu i projektów graficznych, a skończywszy na sposobie komunikacji.
- Zachęcającą! Zaangażuj uczestników i nie wykładaj od razu wszystkich kart na stół. Wciągnij ich do zabawy – stopniowo zdradzaj szczegóły i zaskakuj poszczególnymi elementami programu. Podziel się informacją kto będzie prowadził imprezę, a kto zostanie zaproszony jako gość specjalny. Pozwalamy głosować na poszczególne elementy wydarzenia – tworzymy jedną kategorię, w której głosują widzowie, po kolei zdradzamy szczegóły przebiegu, mówimy o specjalnych zaskoczeniach, które na nas czekają.
- Konkretną! Poinformuj gdzie odbędzie się gala. Jeśli na platformie – wyślij tutorial pomagający w poruszaniu się po narzędziu online, jeśli potrzebna jest rejestracja – poproś o nią wcześniej. Zrób wszystko aby w dniu wydarzenia uczestnicy byli już oswojeni z narzędziem, za pośrednictwem którego odbędzie się gala.
3. Zadbaj o oprawę graficzna i multimedialną
- Stwórz wyraźny motyw graficzny wydarzenia, który nie tylko będzie elementem atrakcyjnym wizualnie, ale też pozostanie do wykorzystania w czasie kolejnych edycji.
- Zadbaj o scenografię podkreślającą charakter imprezy. Jeśli planowane przez Ciebie wydarzenie odbędzie się w formie hybrydowej lub w studio – dobrze przygotowana scenografia doda powagi i wyeksponuje miejsce, w którym dokonasz prezentacji nominowanych i wygranych.
- Przygotuj multimedia, które utrzymają uwagę widzów i pozwolą na atrakcyjne zaprezentowanie nominowanych i laureatów. To szczególnie istotne jeśli Twoje wydarzenie będzie miało charakter 100% online.
4. Przygotuj oryginalne statuetki...
Zaskocz uczestników! Kilka osób zakończy ten wyjątkowy wieczór z cenną statuetką w dłoni - zadbaj więc aby była w centrum uwagi. Stwórz oryginalny, piękny przedmiot! Doskonale sprawdzą się ręcznie robione statuetki zaprojektowane specjalnie na tę galę.
5. ...i wręcz je w nietypowy sposób!
- Jeżeli nagrodzonych nie będzie na miejscu, z którego realizowany jest streaming, masz dwie możliwości:
- Prezentacja w studio – na żywo lub w formie animacji (np. widok 360 stopni). Po zakończonej gali od razu wyślij statuetki do nagrodzonych osób.
- Możesz również wysłać je wcześniej, aby do laureatów dotarły w dniu wydarzenia i połączyć się z osobami, które już je mają w domu.
- LIVE! – po wyczytaniu nagrodzonego możesz połączyć się ze specjalnym wysłannikiem w terenie, który “przypadkowo” znajduje się… pod domem nagrodzonego i właśnie puka do jego drzwi! Efekt zaskoczenia gwarantowany.
6. Zaangażuj świetnego prowadzącego!
- Postaw na znaną twarz – komunikowany od samego początku udział znanego dziennikarza i prowadzącego może przyciągnąć uczestników i zachęcić do wzięcia udziału w wydarzeniu oraz jest gwarancją najwyższego poziomu prowadzenia gali.
- Doświadczony dziennikarz. Niekoniecznie musi to być znana osoba, ale prowadzenie gali warto oddać w ręce profesjonalisty, który w trakcie live’a stanie na wysokości zadania i będzie reagował na bieżąco dzięki czemu Ty w spokoju będziesz mógł już tylko delektować się wspaniałą atmosferą
- Ktoś z wewnątrz organizacji? Rozejrzyj się wokół, być może wśród pracowników jest ktoś, kto świetnie czuje się przed kamerą, może z łatwością zagadywać, improwizować i świetnie sprawdzi się w tej roli.
7. Pogratuluj tak, żeby wszyscy chcieli dostać takie powinszowania za rok! Czyli w nietypowy sposób zaangażuj…
- Zeszłorocznych laureatów - mogą na przykład osobiście pogratulować swoim „następcom”.
- Gwiazdy, idoli tych osób, które zostaną nagrodzone.
- Bliskie osoby, żeby powiedziały jak ważne to jest dla nagrodzonych.
- Możesz również przygotować humorystyczne animacje nawiązujące do laureatów i kategorii danej nagrody.
8. Utrzymuj uwagę i zaskakuj!
- Przygotuj migawki multimedialne, które zapowiadają to, co czekać będzie uczestników po przerwie.
- Wyślij paczki do uczestników gali i w różnych momentach poproś o ich otworzenie.
- Zaproś specjalnych gości, którzy wniosą wiedzę i przyciągną nazwiskiem.
- Przygotuj materiały np. o zeszłorocznych laureatach, w których opowiadają o tym, jak zmieniła się ich praca po otrzymaniu nagrody.
- Przedstaw nominowanych w nietypowy sposób – mogą o nich np. opowiedzieć znajomi z pracy, a możesz przedstawić ich w fotomontażach albo filmikach jako superbohaterów.
9. Użyj dopasowanego narzędzia!
- Platformy jak Microsoft Teams czy Zoom – po to, by swobodnie rozmawiać, wymieniać informacje i poczuć się jak na spotkaniu, podczas którego każdy może dodać coś od siebie.
- Platformy takie jak PINE – do stworzenia przestrzeni na wielkie święto połączone z galą – rejestracja, dodatkowe atrakcje w strefie expo, może spotkania 1:1, wykłady na równoległych scenach.
- Dedykowana strona internetowa – w pełni spersonalizowana, otwarta dla wszystkich albo dostępna tylko dla zalogowanych, która przed galą będzie też miejscem wymiany informacji, głosowania czy prezentacji nominowanych.
10. Nie myśl tylko o sobie!
- Zadbaj o inkluzywność i WCAG aby Twoja gala była dostępna dla wszystkich, bez barier i ograniczeń. Dowiedz się więcej o dostępności
- Zatroszcz się o planetę! Dzięki organizacji wydarzenia online masz szansę na minimalizację śladu węglowego w stosunku do eventu tradycyjnego. Co więcej, Twoja gala może być nawet zeroemisyjna!
Powodzenia!