Ogólny opis
Głównym celem było stworzenie miejsca, w którym będzie można oglądnąć wszystkie filmy, nagrania i podcasty z wydarzeń, które wchodzą w skład Koalicji Letnich Festiwali Literackich. Do tej pory niewiele z nich miało w ogóle zapis cyfrowy, a wywiadów i spotkań było wiele. Jeżeli któreś z nich miało swoją wersję zdigitalizowaną to materiały były udostępnione w różnych miejscach, często ciężko dostępnych dla użytkowników. Naszym zadaniem było zaprojektowanie strony www, która będzie swoistą biblioteką dla tych wszystkich materiałów, ale również będzie platformą do zamieszczania newsów, postów, ogłoszeń i wszystkich materiałów towarzyszących Festiwalom Literackim.
Strona www
Wyszliśmy z założenia, że najwygodniejszą formą będzie stworzenie platformy na kształt „Netflixa”, gdzie użytkownik będzie miał dostęp do materiałów ze wszystkich festiwali. Będą one odpowiednio skatalogowane, tak aby każdy w łatwy sposób mógł znaleźć to, co go interesuje.
Poza zaprojektowaniem strony dla użytkowników końcowych, po naszej stronie był także projekt panelu do wprowadzania treści przez organizatorów festiwali. Takiego prostego CMSu, aby administratorzy mogli w dowolnym momencie dodawać i samodzielnie udostępniać nagrania i materiały, bez angażowania nikogo z zewnątrz. Proces ten uprościliśmy maksymalnie, aby nikt nie miał problemów z obsługą panelu i wszystkie informacje były aktualizowane na bieżąco.
Oprócz filmów i nagrań musieliśmy przeprowadzić aktualizacje już istniejących treści. Uporządkować dane i zebrać wszystkie materiały, aby mieć pewność, że każdy (po krótkim przeszkoleniu) będzie w stanie korzystać ze strony. Cały proces musieliśmy przetestować z użytkownikami, aby dowiedzieć się czy proponowane rozwiązania są zrozumiałe i łatwe w obsłudze, w końcu to dla nich projektowaliśmy panel i stronę.
Nasza praca
Cały proces tworzenia nowej strony www, zbiegł się w czasie z rebrandingiem przygotowywanym przez Koalicję Letnich Festiwali Literackich, dlatego w naszych rozwiązaniach musieliśmy ująć ten aspekt. Nasaz praca została poprzedzona typowymi procesami UX-owymi (research, badania potrzeb, warsztaty co-creation, IDI) tak aby produkt był jak najlepiej dopasowany do potrzeb klienta i użytkownika końcowego. Po naszej stronie leżała również praca nad wyglądem i oczywiście wdrożeniem produktu. Każdy etap i rozwiązanie odpowiednio testowaliśmy dobierając metody i strategię do testowanego problemu.
Stronę www zrealizowaliśmy razem ze specjalistami z Digital Team.
Statystyki
- Platforma: strona www
- 100% online
- Czas trwania: pół roku