Głównym celem naszej pracy było zaprojektowanie nowej identyfikacji strony www, którą klient posługuje się na co dzień. Z redesignem każdego produktu wiąże się ogromne ryzyko, że to co zaprojektujemy może okazać się błędne, brzydkie, niewystarczające. Dużym wyzwaniem było stworzenie na nowo witryny www, którą firma posługiwała się przez lata, wokół której budowała swoją identyfikację i oczywiście się do niej przywiązała. Proces ten musiał być bardzo dobrze przemyślany, poparty badaniami i testami, aby finalny design spełniał oczekiwania, wnosił powiew świeżości, ale jednocześnie zachował najważniejsze cechy marki.
Strona www
Proces tworzenia nowej strony i jej identyfikacji wizualnej, rozpoczęliśmy od badań i analiz stanu aktualnego stanu. Przeanalizowaliśmy dane m.in. z Google Analytics, otrzymaliśmy też raport ilościowy o zachowaniach użytkowników na stronie, który jasno pokazywał błędy, które musimy naprawić. Po przeanalizowaniu wszystkich zachowań użytkowników, rozpoczęliśmy burzę mózgów, zbierania pomysłów i wymyślania ulepszeń procesów odbywających się na stronie jak np. dojście do konkretnych formularzy, czyli cała ścieżka user expierience. Oczywiście na tym etapie nieodłącznym elementem była również rozmowa i warsztaty z klientem, który określał swoje cele i potrzeby, jakie nowy produkt musi spełniać.
User experience (UX)
Po pierwszych ustaleniach, badaniach potrzeb i wywiadach nadszedł czas na pierwsze szkice rozwiązań. Aby dobrze rozplanować architekturę informacji, musieliśmy wiedzieć czego i gdzie szukają użytkownicy na stronie. Po przeprowadzeniu badań mogliśmy przystąpić do pierwszych szkiców low fidelity.
Proces redesignu zakładał nie tylko propozycje nowej identyfikacji wizualnej, ale również przeprojektowanie funkcjonalne strony. Zaproponowaliśmy rozwiązania problemów, które wyszły na etapie researchu, a miały istotny wpływ na user flow. Oczywiście to wszystko było nieodłącznym procesem budowania solidnych fundamentów pod propozycje rozwiązań wizualnych, na które przyszedł czas w dalszych etapach.
User interface (UI)
Po procesie UX nadszedł czas na projektowanie wizualne. Ten etap oparty był na:
- wymaganiach klienta,
- naszych wnioskach zebranych na etapie badań,
- standardach i wytycznych firmy, która miała już zbudowaną identyfikację.
Nie tworzyliśmy od nowa całej strategii wizualnej, tylko zbudowaliśmy nowy design, opierający się na istniejących, najbardziej charakterystycznych elementach. Całość procesu zakładała odświeżenie strony i nadania jej nowego charakteru. Bardzo ważnym elementem, który przewijał się od samego początku pracy byli ludzie, którzy są niezwykle istotni zarówno dla nas jak i dla klienta. Finalny projekt jest wynikiem kilkudziesięciu godzin warsztatów, badań, projektów i zmian, zarówno tych drobnych jak i ogromnych wpływających na cały wygląd strony.
Statystyki
Statystyki eventu online:
- Platforma: Strona www
- 100% online
- Czas trwania: pół roku
Polecane
Hybrydowe seminarium dla Szpitala Żywiec
Hybrydowe seminarium z połączeniem zdalnym z Senatem RP oraz zdalnymi prelegentami.
Lively dla Szlachetnej Paczki
W 2023 roku mieliśmy okazję 4 razy współpracować ze Szlachetną Paczką!