Anioły są wśród nas i choć nie mają skrzydeł to roztaczają nad swoimi podopiecznymi czułą opiekę. Wyjątkowe położne, bohaterki dnia codziennego towarzyszące kobietom w ich drodze do macierzyństwa bywają przez pacjentki określane właśnie jako “anioły”. To z myślą o tych zwykłych kobietach o niezwykłej sile Fundacja Rodzić po Ludzku organizuje konkurs na najlepsze położne czyli Anioły pracujące w szpitalach i przychodniach w całej Polsce. 14 grudnia 2021 roku odbyła się wirtualna gala rozdania tych pięknych nagród, a my mieliśmy przyjemność pomagać w organizacji tego niezwykłego wydarzenia w wersji 100% online.
Gala rozdania nagród
Nasza praca zaczęła się od spotkania z klientem, w czasie którego poznaliśmy założenia edycji 2021. Wspólnie ustaliliśmy, że ma to być ciekawe i dynamiczne wydarzenie, zrealizowane na wzór telewizji śniadaniowej. Zaplanowaliśmy harmonogram prób z prelegentami, ale także samych nagrań na terenie szkoły w Gdyni. Terminem końcowym był moment emisji gotowego, poskładanego i obrobionego w postprodukcji materiału - a było tego sporo.
Spotkanie 100% online
Wszyscy prelegenci łączyli się z nami online ze swoich domów. Wymagało to dobrze zaplanowanego harmonogramu eventu online. Co ważne, nagrodzone Położne do ostatniej chwili nie wiedziały, kto będzie wygłaszał laudację na ich temat, dlatego staraliśmy się to utrzymać w najgłębszej tajemnicy. Nie zawsze było to łatwe (szczególnie na próbach), ale daliśmy radę 😊. Aby wszystko w czasie realizacji na żywo przebiegło bez niechcianych niespodzianek, z każdą z występujących osób przeprowadzaliśmy próbę. Po pierwsze, przygotowywaliśmy uczestniczki technicznie. Opisywaliśmy jak działa platforma, podpowiadaliśmy co można lepiej ustawić, w jakim miejscu usiąść, jakie światło włączyć. Po drugie, opowiadaliśmy jak będzie wyglądało wydarzenie online, aby bohaterki czuły się jak najbardziej komfortowo. Na dzień przed wydarzeniem spotkaliśmy się wszyscy online na próbie generalnej.
Nagrania – sprawdzony sposób na urozmaicenie spotkania online
Dla urozmaicenia gali, niektóre elementy nagrane zostały wcześniej. Pozwoliło to też na zabezpieczenie się na wypadek, gdyby któraś z Pań położnych właśnie przyjmowała poród, co oczywiście się wydarzyło 😊. W takim momencie zamiast wypowiedzi na żywo, emitowaliśmy wcześniej przygotowane nagranie.
Jak zaczęła się nasza wspólna przygoda z Aniołami?
Fundacja zgłosiła się do nas mailowo, poza nami opis wydarzenia online został rozesłany także do innych agencji. Dla klientek ważne było znalezienie tej, która pomoże przenieść wydarzenie do świata online i sprawi, że każda z nagrodzonych Pań, ale też uczestnicy wydarzenia będą się dobrze bawić i roztoczy się nad nimi aura pozytywnych emocji. Po wysłaniu oferty, Fundacja zdecydowała się zaufać właśnie nam.
Po naszej stronie była koordynacja zaplecza technicznego, ale także próby z prelegentami i Położnymi. Dla sprawnego i klarownego przepływu informacji stworzyliśmy szczegółowy harmonogram wydarzenia w aplikacji Monday, do której klient miał oczywiście dostęp. Pozwoliło to na bieżące monitorowanie stanu pracy - znaliśmy daty graniczne dla poszczególnych elementów i się ich trzymaliśmy.
Odpowiadaliśmy także za oprawę wizualną. Na podstawie key visuala stworzyliśmy animacje: intro konferencyjne, ale także animacje na potrzeby poszczególnych punktów w agendzie spotkania online. Dobry przepływ informacji to podstawa sukcesu realizacji odbywających się 100% online gdy nie spotykamy się w studiu, a wszystkie wystąpienia realizowane są z domów prelegentów. Dlatego co tydzień spotykaliśmy się online, żeby monitorować stan prac i odpowiadać na pojawiające się pytania.
W wydarzeniu wzięło udział 23 prelegentów, a obejrzało je w ciągu dwóch tygodni aż 5200 osób.
Było to piękne, wzruszające, pełne życzliwości i optymizmu 1,5 godziny. Mamy nadzieję, że te piękne emocje na długo pozostaną przede wszystkich z niezwykłymi, nagrodzonymi Położnymi, które każdego dnia dbają o to by kobiety rodziły swoje dzieci w godnych warunkach, otoczone szacunkiem i opieką.
Statystyki
Statystyki eventu online:
- Ilość prelegentów: 23
- Ilość odbiorców 5200 wyświetleń w 14 dni
- Platforma: Microsoft Teams, Facebook
- 100% online
- Czas trwania: 90 min