Kongres edukacji finansowej online
Kongres Edukacji Finansowej i Przedsiębiorczości to najważniejsze w kraju spotkanie poświęcone dyskusji, wymianie doświadczeń i współpracy w zakresie edukacji finansowej i cyberbezpieczeństwa. 5. edycja, odbyła się 25 marca 2021 roku pod hasłem: "Edukacja finansowa potrzebna jak nigdy wcześniej. Rok doświadczeń - lata wyzwań” i po raz pierwszy online. W wydarzeniu aktywnie uczestniczyli przedstawiciele instytucji publicznych, samorządów terytorialnych, sektora finansowego, organizacji pozarządowych, szkół, uczelni i mediów.
Mnóstwo wiedzy, pasjonujących dyskusji, wykładów i inspiracji! A do tego duże wyzwanie organizacyjne, a to w lively lubimy najbardziej.
Dream team do zadań specjalnych
Postawiono przed nami ambitne zadanie, dlatego zaczęliśmy od zbudowania zespołu do zadań specjalnych. Konferencją online zaopiekował się Piotrek, do którego dołączyli Filip i Darek z działu technicznego. Największym wyzwaniem było synchroniczne połączenie wielu scen i prelegentów. Event online odbywał się na 8 scenach w tym samym czasie. Realizację obsługiwaliśmy z głównego pomieszczenia w studio łącząc w spójną i dynamiczną całość wszystkie części wydarzenia, które były realizowane w różnych pomieszczeniach w budynku. Zespół lively koordynował i nadzorował cały ruch, który trafiał na wszystkie równoległe sceny. Stanowiliśmy online’ową, ale także stacjonarną pomoc techniczną dla prelegentów oraz na te dwa sposoby pozostawaliśmy cały czas w komunikacji z klientem.
Co w realizowaniu takich projektów sprawia nam najwięcej frajdy?
Zobaczcie!
Pierwszy krok do sukcesu, czyli dobra komunikacja
Komunikacja to podstawa, dobry przepływ informacji stanowi fundament do zbudowania wzajemnego zaufania i komfortu uczestników oraz klienta. Pierwszym etapem było zaproszenie uczestników na platformę, za pośrednictwem której odbywał się ten event. Mail z dostępem do niej oraz filmem instruktażowym został wysłany dzień przed wydarzeniem – tak, aby każdy miał czas na spokojne zalogowanie się i dostosowanie swojego profilu. W trakcie wydarzenia komunikowaliśmy się z uczestnikami poprzez zaplanowane ogłoszenia w formie maili z platformy oraz wiadomości push. W ten sposób informowaliśmy o istotnych elementach eventu - na przykład ważnej prelekcji lub o starcie sesji networkingowej. To świetny i sprawdzony sposób, aby utrzymywać uwagę widza podczas wydarzenia online.
#YoungPower
Misją organizatorów Kongresu jest szerzenie wiedzy o przedsiębiorczości i edukacja finansowa najmłodszych, dlatego podczas wydarzenia nie mogło zabraknąć atrakcji dla dzieci i młodzieży. W specjalnie przygotowanej przestrzeni stoiska wirtualnego zostały zaprezentowane prace konkursowe uczniów w ramach konkursu „Z kredką i pędzlem w świecie finansów”, realizowanego przez Fundację Warszawski Instytut Bankowości w ramach 5-lecia Programu Bankowcy dla Edukacji. Podczas Kongresu Edukacji Finansowej i Przedsiębiorczości odbyły się również warsztaty dla uczniów szkół podstawowych i liceów, których celem było przybliżenie tematyki edukacji finansowej i cyberbezpieczeństwa.
Chwila na reklamę – strefa expo online
Kongres Edukacji Finansowej i Przedsiębiorczości 2021 to wydarzenie, które ma edukować i poszerzać wiedzę. Dlatego dla partnerów i 17-stu sponsorów przygotowaliśmy specjalną strefę expo. Na dedykowanych stoiskach mieli oni możliwość przedstawienia filmów, prezentacji, grafik oraz odnośników do mediów społecznościowych.
Wydarzenie odbyło się pod patronatami honorowymi ministerstw: Finansów, Rozwoju oraz Pracy i Technologii. Patronat instytucjonalny objęli: Narodowy Bank Polski, Związek Banków Polskich, Giełda Papierów Wartościowych oraz Konferencja Rektorów Uczelni Ekonomicznych. Zorganizowany został przez fundacje działające na rzecz edukacji ekonomicznej ́- Fundację Warszawski Instytut Bankowości (operatora Programu „Bankowcy dla Edukacji”, powołanego z inicjatywy Związku Banków Polskich) oraz Fundację GPW (organizatora Szkoły Giełdowej oraz projektu Niebanalnie o Giełdzie). Partnerem generalnym wydarzenia była Fundacja Santander Bank Polska, partnerem głównym – Fundacja Rozwoju Rynku Finansowego, a partnerem wspierającym PFR TFI.
Zapomnijcie o efekcie „wow”,
nadchodzi efekt „lively”
Ponad 570 uczestników, 8 scen równoległych, 7 godzin nauki od najlepszych, tłumaczenie na język migowy, specjalna strefa medialna, pokoje do spotkań, wykłady dla uczniów i studentów, strefa expo, a to wszystko na platformie PINE. Jednym słowem: sukces! A sukces ma to do siebie, że z reguły nie robi się sam.
To efekt świetnej współpracy z organizatorami - dzięki harmonogramom zadań każdy etap pracy był zaplanowany i przebiegał sprawnie. Udało nam się wspólnie z organizatorami, podwykonawcami i studiem stworzyć świetny, skoncentrowany na celu zespół. Każdy wiedział dokładnie, za co odpowiada zarówno przed wydarzeniem, jak i w trakcie, dzięki czemu cała konferencja przebiegła sprawnie i bez przykrych niespodzianek. Dla nas największa satysfakcja to zadowoleni uczestnicy i klient.