Wydarzenia hybrydowe znane są od wielu, wielu lat. Może nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy. W tym tekście pokażemy przykłady, opowiemy o tym, co można w ich ramach organizować, żeby były bardziej skuteczne. Skuteczne, czyli takie, które: sprzedają, pozyskują leady i są ciekawe dla uczestników.
Zacznijmy od próby definicji. Jest ona dość łatwa. Wydarzenia hybrydowe to takie, podczas których część publiczności znajduje się w studiu, hotelu, biurze, w którym organizujemy event, a druga część uczestników łączy się wirtualnie z własnego domu czy innego, dowolnego miejsca na świecie.
Wydarzenia hybrydowe mają wiele zalet. Poza oczywistymi, czyli edukacją, połączenie świata online z offline pozwala na zwiększenie bazy klientów, ale też potencjalnych klientów, który dopiero trafią do naszej bazy. Skuteczność wydarzeń online zależy od ich dobrego przygotowania: tak merytorycznego, jak i technicznego. Jeśli coś nie wyjdzie, zapamięta to każdy. Gdy się powiedzie, nikt nie pochwali, ale przynajmniej podziękuje za udział 😊
Jeżeli dobrze się zastanowisz, z łatwością wskażesz kilka przykładów np.:
Na przykład El Clasico wydarzenie na stadionie ogląda ok. 100 000 osób, 99 000 to pojemność Camp Nou, a na Stadionie Narodowym w Warszawie mieści się 55 600 osób, a ogromna część widzów jest poza stadionami.
Każdą edycję, letnią i zimową możemy oglądać w TV, a przecież wszystkie zawody odbywają się np. w Pjongczang 2018, Pekin 2022.
Pewnie chociaż raz każdy z nas widział w telewizji Krajowy Festiwal Piosenki w Opolu, który istnieje od wielu lat, czy stream w internecie z Męskiego Grania 2021 lub Gali Bestsellerów Empiku 2021 i 2022.
Jednym z eventów hybrydowych, które organizowaliśmy był CIMAM Annual Conference. Obejmował dwie lokalizacje stacjonarne w Łodzi i Gdańsku oraz stream, który pozwolił na połączenie prelegentów, widzów i uczestników z tego świata.
Ciekawym elementem konferencji hybrydowej są sesje networkingowe. Osoby, które są na miejscu mogą z nich skorzystać w formie speed datingu, a równocześnie uczestnicy biorący udział online spotykają się 1:1 na podobnych zasadach, tyle że w wirtualnych pokojach. Uczestnicy dobierają się i zapraszają na spotkania networkingowe niezależnie od formy, w jakiej biorą udział w evencie.
Strefy specjalne przeznaczone dla sponsorów mogą być dostępne dla osób uczestniczących w wydarzeniu w świecie wirtualnym i rzeczywistym.
Elementem, który zdecydowanie zwiększa zaangażowanie podczas wydarzeń, są warsztaty dla niewielkich, maksymalnie 25-osobowych grup. Niewielka ilość osób pomaga zachować efektywność, a w warsztaty można zaangażować zarówno uczestników off- jak i online.
Chcesz wiedzieć więcej o eventach hybrydowych? Zapraszamy na nasz webinar, w czasie którego:
Nagranie dostępne jest tutaj
AI, analityka, automatyzacja, e-commerce, wideo, zrównoważona technologia