Wydarzenia hybrydowe znane są od wielu, wielu lat. Może nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy. W tym tekście pokażemy przykłady, opowiemy o tym, co można w ich ramach organizować, żeby były bardziej skuteczne. Skuteczne, czyli takie, które: sprzedają, pozyskują leady i są ciekawe dla uczestników.
Czym są wydarzenia hybrydowe?
Zacznijmy od próby definicji. Jest ona dość łatwa. Wydarzenia hybrydowe to takie, podczas których część publiczności znajduje się w studiu, hotelu, biurze, w którym organizujemy event, a druga część uczestników łączy się wirtualnie z własnego domu czy innego, dowolnego miejsca na świecie.
Wydarzenia hybrydowe mają wiele zalet. Poza oczywistymi, czyli edukacją, połączenie świata online z offline pozwala na zwiększenie bazy klientów, ale też potencjalnych klientów, który dopiero trafią do naszej bazy. Skuteczność wydarzeń online zależy od ich dobrego przygotowania: tak merytorycznego, jak i technicznego. Jeśli coś nie wyjdzie, zapamięta to każdy. Gdy się powiedzie, nikt nie pochwali, ale przynajmniej podziękuje za udział 😊
Zalety organizacji eventu hybrydowego
- Większy zasięg. Znika bariera lokalizacji, czasu, długości trwania.
- Lepsze targetowanie uczestników. Zasięg wygenerowany online podczas webinaru hybrydowego pozwala na uzyskanie właściwie nieskończonej liczby nowych leadów marketingowych i sprzedażowych.
- Inkluzywność. Online nie wyklucza żadnego z uczestników, a niektóre lokalizacje stacjonarne niestety nie mają podjazdów do wózków osób z niepełnosprawnościami, niektóre koncerty mają efekty stroboskopowe, które wykluczają uczestnictwo osób z epilepsją.
- Ekologiczne podeście do organizacji wydarzenia. Mniej odpadów, mniej zużytego sprzętu, mniejszy ślad węglowy. Chcesz porównać jaki ślad węglowy zostawia event stacjonarny, a jaki wersja hybrydowa? Policz w naszym ekokalkulatorze
- Fundraising pozwala zwiększyć szanse na zebranie pieniędzy na jakiś fajny cel. W czasie wydarzenia online może być na czacie podpięty link, który zawsze jest na górze i widzi go każdy uczestnik przez cały czas trwania eventu. O zbiórce można przypominać w przerwach, przez informacje podawane przez prowadzącego, poprzez banerki podczas relacji. To wszystko nie musi być nachalne, lecz naturalnie wkomponowane w scenariusz, a równocześnie zachęcające do tego, by waszą szczytną ideę przekuć w późniejsze czyny. Jest to tzw. real time foundraising.
- Skuteczna komunikacja - targetowana i wypuszczana w precyzyjnie określonym momencie. Pozwala na przekierowanie uwagi np. do materiałów content marketingowych, które rozszerzają dane zagadnienie, a mogą być dostępne po wypełnieniu formularza. Prosty sposób na zbieranie dodatkowych danych marketingowych, jeżeli np. nasze wydarzenie jest darmowe.
Jak zorganizować event hybrydowy? Skuteczne przykłady
Jeżeli dobrze się zastanowisz, z łatwością wskażesz kilka przykładów np.:
- kabarety,
- stand-up,
- konferencje prasowe,
- mecze piłkarskie
Na przykład El Clasico wydarzenie na stadionie ogląda ok. 100 000 osób, 99 000 to pojemność Camp Nou, a na Stadionie Narodowym w Warszawie mieści się 55 600 osób, a ogromna część widzów jest poza stadionami.
- Olimpiady
Każdą edycję, letnią i zimową możemy oglądać w TV, a przecież wszystkie zawody odbywają się np. w Pjongczang 2018, Pekin 2022.
- Koncerty
Pewnie chociaż raz każdy z nas widział w telewizji Krajowy Festiwal Piosenki w Opolu, który istnieje od wielu lat, czy stream w internecie z Męskiego Grania 2021 lub Gali Bestsellerów Empiku 2021 i 2022.
- eventy hybrydowe
Jednym z eventów hybrydowych, które organizowaliśmy był CIMAM Annual Conference. Obejmował dwie lokalizacje stacjonarne w Łodzi i Gdańsku oraz stream, który pozwolił na połączenie prelegentów, widzów i uczestników z tego świata.
Hybrydowe eventy online - jak zaplanować?
Ciekawym elementem konferencji hybrydowej są sesje networkingowe. Osoby, które są na miejscu mogą z nich skorzystać w formie speed datingu, a równocześnie uczestnicy biorący udział online spotykają się 1:1 na podobnych zasadach, tyle że w wirtualnych pokojach. Uczestnicy dobierają się i zapraszają na spotkania networkingowe niezależnie od formy, w jakiej biorą udział w evencie.
Strefy specjalne przeznaczone dla sponsorów mogą być dostępne dla osób uczestniczących w wydarzeniu w świecie wirtualnym i rzeczywistym.
Elementem, który zdecydowanie zwiększa zaangażowanie podczas wydarzeń, są warsztaty dla niewielkich, maksymalnie 25-osobowych grup. Niewielka ilość osób pomaga zachować efektywność, a w warsztaty można zaangażować zarówno uczestników off- jak i online.
Chcesz wiedzieć więcej o eventach hybrydowych? Zapraszamy na nasz webinar, w czasie którego:
- pokazujemy 11 zawodników = 11 trików na skuteczny event hybrydowy,
- i padają 2 gole = dwa najważniejsze wnioski
Nagranie dostępne jest tutaj