Każda Agencja podczas organizowania konferencji online czy hybrydowych powinna mieć na uwadze działania, które są nie tylko wyjątkowe, ale w swych założeniach opierają się na modelu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Czym tak naprawdę jest ten cały CSR (Corporate Social Responsibility) i na czym polega?
CSR jest strategią wypracowaną przez każdy biznes indywidualnie. Jej celem jest skupienie się na czymś więcej niż nasze własne interesy. Obszar działań społecznie odpowiedzialnych jest niezwykle szeroki i obejmuje: zaangażowanie, rozwój i edukację społeczeństwa, poszanowanie praw pracownika i każdego człowieka. Pozwala na utrzymanie najlepszych stosunków z klientami.
Są to również działania, które wpływają na ochronę środowiska, skupiają się na uczciwym marketingu i konkurencji. Jednak najistotniejszą cechą działań CSR jest to, że nie są jednorazowe! Tak, pomagają nam w danym momencie, ale ich największy wpływ widoczny będzie jeszcze daleko w przyszłości. Jednym słowem, strategia społecznej odpowiedzialności biznesu pomaga nam długofalowo.
Poniżej przedstawiamy Wam kilka „tajników” na wprowadzenie Waszych eventów w konkurencyjny świat CSR!
- Działania CSR wpływają bardzo korzystnie na Wasz wizerunek! – wszyscy doskonale wiemy, że wizerunek marki ma znaczenie podczas wyboru konkretnej oferty. Każde działania CSR, którymi możecie się pochwalić pozwolą Wam na zdobycie wiarygodności wśród klientów oraz przewagi nad konkurencją. Trudno jest oprzeć się firmie, która oprócz rewelacyjnej oferty może pochwalić się zaangażowaniem społecznym.
- Akcje charytatywne i sponsoring - podczas Waszej konferencji możecie dodać miły akcent w postaci akcji humanitarnej czy charytatywnej. Przykładowo można zorganizować konkurs podczas eventu, którego udział powiązany jest z przekazaniem części funduszy na cele charytatywne. Innym pomysłem może być sponsoring dla wydarzeń edukacyjnych i kulturalnych. W zamian za wsparcie finansowe nazwa Waszej agencji pojawia się podczas akcji promocyjnych danego eventu. Wiele firm angażuje się w tego typu działania, dlatego jesteśmy przekonani, że Wasi klienci ucieszą się na taki pomysł!
- Wysyłacie gifty po wydarzeniu? Zaangażujcie w to lokalnych producentów. Możemy się założyć, że w Waszym otoczeniu macie rewelacyjne winnice, pasieki czy rękodzieła. A wiadome jest nie od dzisiaj, że nie jesteśmy w stanie się rozwijać bez społeczności, w której funkcjonujemy. Pomagajmy sobie nawzajem!
- Ekologiczny event? To bardzo możliwe! Wiemy, że nie każdy może pozwolić sobie na przechowywanie „bajerów” po wydarzeniach, ale naprawdę wiele z nich można wykorzystać drugi a nawet trzeci raz! Nasze środowisko bardzo Wam podziękuje za taki recykling treści! 😊
Możecie też edukować siebie i swoich gości licząc jaki ślad węglowy emituje Wasz event. Możecie do policzyć dzięki ekokalkulatorowi> - Pracownicy to skarb – pamiętajmy o tym, że bez nich do niczego byśmy nie doszli.
Każdy jest tak samo ważny i każdy ma swoje indywidualne podejście do pracy.
Nie zapominajmy o równym traktowaniu i docenieniu ich pracy.
PS to nie zawsze muszą być pieniądze! Pracowników ucieszy również dobre słowo, pochwała na forum, możliwość samorozwoju. Tak niewiele to kosztuje, a i tak mocno motywuje 😊
Wiele osób w branży eventowej dalej uważa, że działania CSR to zbyt duży koszt. Myślą, że nie poradzą sobie z taką inicjatywą, lub że za mało znają się na tego typu przedsięwzięciach. Oczywiście, agencja eventowa ze względu na specyfikę swoich działań może kojarzyć się z brakiem miejsca na strategie społeczne czy proekologiczne. Ale powiemy Wam coś w sekrecie. Nie ma nic bardziej mylnego! Każda, dosłownie każda agencja, niezależnie od wielkości może angażować się w działania społecznie odpowiedzialne! Na taką skalę, jaką chcecie. Działania CSR to przede wszystkim inwestycja w Waszą agencję.
Autorka: Dominika Żak