Jeszcze do niedawna skrót NFT zrozumiały był dla nielicznych, a większości z nas nie mówił nic. Obecnie to jeden z topowych tematów m.in. w USA i innych zachodnich krajach. Skąd to nagłe zainteresowanie i o co tak naprawdę chodzi? Postaramy się po krótce wprowadzić Was w ten niezwykle ciekawy i barwny świat nierozerwalnie połączony z blockchainem i kryptowalutami.
O co chodzi w NFT?
Wyprzedzamy fakty i zanim ten temat zacznie bić rekordy popularności w Polsce, chcemy Wam go przybliżyć w stopniu, który pozwoli na lepsze zrozumienie i poruszanie się w tym zagadnieniu.
Zacznijmy od tego, czym w ogóle jest NFT. Z jednej strony — to po prostu plik JPG, zwykła grafika wrzucona w przestrzeń Internetu. Z drugiej strony, o NFT zrobiło się głośno w momencie, gdy tego typu grafika została sprzedana za 70 mln dolarów. Imponująca kwota, prawda? Jak to możliwe, że za obrazek w sieci ktoś jest skłonny zapłacić tak gigantyczne kwoty?
Do każdego tokena, (bo rzeczywiście jeszcze nie wspomnieliśmy, że pod dość tajemniczym skrótem, kryje się jego rozwinięcie – non-fungible-token), po jego zakupie wydawany jest certyfikat autentyczności, który otrzymuje tylko jedna osoba, która za ten token (właściwie jeden z rodzajów tokenów!) zapłaciła. Niezależnie od tego, ile osób zapisze grafikę na komputerze – jej właścicielem będzie tylko jedna osoba. Dla prawie wszystkich zapisany plik JPG nie będzie przedstawiał żadnej wartości. Poza jednym człowiekiem — właścicielem pliku. Ta wartość może być ogromna, a co istotne – z dużym prawdopodobieństwem z czasem będzie wzrastać.
NFT z racji swojego charakteru kolekcjonerskiego funkcjonuje trochę jak obraz czy rzeźba w świecie offline. Nic więc dziwnego, że o NFT zrobiło się głośno m.in. w Wielkiej Brytanii po akcji British Museum, które zaliczyło swój debiut w świecie tokenów, tworząc grafiki inspirowane topowymi artystami.
NFT w branży eventowej
Czy ta nowoczesna i wciąż jeszcze niszowa technologia może mieć zastosowanie w branży eventowej? Może i już ma! Jeśli chcielibyście zaadoptować NFT do planowanego przez was eventu, podpowiadamy kilka możliwości:
- Rejestracja na konferencję - odbywająca się potwierdzeniem swojego adresu portfela kryptowalut. Użytkownicy otrzymujący token i dostają tym samym bilet wstępu na wydarzenie
- Wejście na konferencję - uczestnicy podają numer portfela kryptowalutowego i gotowe… Można prościej?
- Certyfikat uczestnictwa w konferencji - po zakończeniu wydarzenia jego użytkownicy otrzymują kolejny token. Tym razem poświadczający ich udziału w evencie. Prosty sposób, bez konieczności drukowania papierków i przybijania pieczątek. A sam token - oczywiście unikalny i niepodrabialny. Tutaj nie ma miejsca na ściemę.
- Materiały merytoryczne dotyczące konferencji - koniec ze zgłaszaniem swoich adresów mailowych i uploadowaniem dokumentów na dyskach. Materiały są dostępne na specjalnie przygotowanej platformie. Wstęp do niej mają tylko uczestnicy, posiadający odpowiedni token.
Nie sposób w tym miejscu nie wspomnieć o metaversie. Coraz więcej eventów przenosi się do tej przestrzeni, a jej możliwości są naprawdę niezwykłe. Takie wydarzenia często są połączone z aukcjami NFT, a niekiedy posiadanie tokena jest warunkiem wejścia do metaversum, w którym odbywa się webinar lub konferencja. Naturalnie oczywista jest tym wypadku konieczność posiadania portfela krypto.
#NFTCommunity
Mówiąc, czy w ogóle nawet myśląc o NFT, nie sposób pominąć kwestii społeczności — jednej z najbardziej aktywnych i zaangażowanych. Uczestnicy wymieniają się pomysłami, inspiracjami, tworzą, komentują, mówią o aukcjach i wiele, wiele więcej. W ciągu godziny z hashtagiem #NFTCommunity pojawia się nawet kilka tysięcy wpisów! Jeżeli chcecie trochę lepiej poczuć, o czym mówimy i o co chodzi – koniecznie odwiedźcie Twittera lub coraz bardziej popularny Discord. To dwa miejsca, gdzie bez wątpienia, poczujecie wyjątkowy klimat panujący w #NFTCommunity.
Napisz czego potrzebujesz
Nasz zespół specjalistów od eventów online działa bardzo szybko.
W ciągu 15 minut odezwiemy się do ciebie, w ciągu 24h będziesz miał gotową ofertę z kosztorysem.
Sprawdź!