Kiedy planujesz wydarzenie, ciężko pracujesz, aby było niesamowite. Czasem przeszkody czyhają w miejscach, których się nie spodziewamy i pozornie banalne kwestie sprawiają, że sukces imprezy staje pod znakiem zapytania. Sprzedawanie biletów na wydarzenie może być ogromnym wyzwaniem. Stają przed nim organizatorzy wszystkich rodzajów eventów, na których ma pojawić się opłata za udział - niezależnie od tego czy jest w pełni online, hybrydowy, tradycyjny, czy decydujemy się na płatne bilety czy też bezpłatny dostęp, ale po pobraniu tzw. wejściówki.
Z tego artykułu dowiecie się jakie są możliwości sprzedaży wejściówek na wydarzenia online dzięki czemu unikniecie najczęściej popełnianych błędów.
Platformy eventowe
Jeżeli organizujemy konferencję online, jej realizację, czyli to w jaki sposób uczestnicy będą brali w niej udział opieramy o platformę eventową. Cześć platform oferuje własne narzędzia do dystrybucji i sprzedaży biletów, np. Evenea. Niestety nie wszystkie platformy posiadają takie rozwiązania. W takim przypadku powinniśmy się upewnić, że platforma na której zdecydowaliśmy się zrealizować nasze wydarzenie oferuje możliwość integracji z innymi platformami i systemami do dystrybucji, sprzedaży i rejestracji biletów za pomocą otwartego interfejsu API.
Jeżeli chcecie sprawdzić które platformy oferują własne rozwiązania do biletowania oraz oferują otwarty interfejs API umożliwiający integrację z systemami biletowania innych dostawców możecie to zrobić w łatwy sposób sięgając po nasz raport podsumowujący blisko 100 dostępnych platform do konferencji online. Z naszych analiz wiemy, że:
- 56% platform posiada zintegrowany system przyjmowania płatności,
- 76% platform pozwala na integrację za pomocą API systemów do biletowania i płatności.
Platformy do sprzedaży biletów na wydarzenia online
Obecnie na rynku istnieje wiele platform umożliwiających planowanie, tworzenie i dystrybucję biletów. Najważniejsze z nich to: CVENT, EVENTBRITE, EVENEA, EVENTLY, TICKET TAILOR, Eventbee, TIX.COM, Ticket for Event, Timepad, Tito, Universe.
Część z wymienionych wyżej platform oferuje pełne rozwiązania dla konferencji online, nie tylko obsługę rejestracji, ale istnieje możliwość skorzystania wyłącznie z tych funkcji.
Integracja platform eventowych z platformami do sprzedaży biletów
Integracja pomiędzy platformami najczęściej przebiega w bardzo prosty sposób.
- Wystarczy, że w ustawieniach platformy obsługującej sprzedaż biletów i przyjmującej płatności, wygenerujemy klucz API.
- Następnie otrzymany klucz kopiujemy i wklejamy w ustawieniach naszej platformy eventowej.
- W następnym kroku musimy najczęściej dopasować, które pozycje z bazy danych o sprzedanych biletach będą importowane do naszej platformy.
Finalnie, dzięki temu możemy utworzyć grupy, kategorie i sekcje, do których nasi uczestnicy będą mieli dostęp. Należy jednak pamiętać, że wszystkie decyzje otakich podziałach jak: kategorie biletów, specjalne wejściówki czy dostęp do konkretnych możliwości platformy musimy sprecyzować w procesie przygotowania biletów do sprzedaży.
Serwisy płatnicze
Mając już skonfigurowaną platformę biletową, spiętą z naszą platformą eventową powinniśmy również zatroszczyć się o sam proces płatności za sprzedane bilety. Tutaj warto skorzystać z systemu umożliwiającego przyjmowanie ich nie tylko z jednego kraju, lecz dającego możliwość dokonywania płatności osobom z zagranicy i w różnych walutach. Warto też pamiętać o bezpieczeństwie transakcji. Nie tylko swoich, ale również uczestników. Na pewno nikt nie chce tracić możliwości pozyskania uczestników na swoje wydarzenie przez niepewny system płatności o wątpliwej sławie.
Najpopularniejsze serwisy , które zapewniają obsługę płatności w prosty i czytelny sposób to PayU, tPAY, PayPal, InPAY, STRIPE, dotPAY. Są to systemy znane na całym świecie i skorzystanie z nich da nam pewność zapewnienia uczestnikom poczucia bezpieczeństwa i braku obawy o utracenie środków.
Cały powyższy proces niezależnie od tego czy opierający się na wykorzystaniu jednej platformy, czy korzystaniu z kliku rozwiązań nie jest bardzo skomplikowany. Oczywiście zalecamy ostrożność - w końcu chodzi tu o operowanie środkami finansowymi uczestników a finalnie waszymi.
Mamy nadzieję, że opisany powyżej proces przybliżył Wam proces integrowania systemów biletowania i płatności z platformami konferencyjnymi online. Jeżeli chcielibyście dowiedzieć się więcej lub zobaczyć przykłady na “żywym organizmie” zachęcamy do kontaktu.